Fleksibilnost i njena važnost u procesu treniranja i svakodnevnim aktivnostima

Dobar i jak mišić je onaj koji može ispoljiti punu silu cijelom svojom amplitudom!

Na upit koje su to najvažnije motoričke sposobnosti koje jedan vježbač treba imati razvijene, bez obzira da li je riječ o sportisti profesionalcu ili rekreativcu vježbaču, najčešći odgovori će biti snaga, izdržljivost i brzina. Što zbog nedovoljnog poznavanja ostalih motoričkih sposobnosti, što zbog slabe eksponiranosti u medijima ( fitness stranicama prvenstveno) kao i zbog trenera koji ne prakticiraju razvijanje svih motoričkih sposobnosti, vježbači rekreativci nisu upoznati sa ostalim motoričkim sposobnostima, kao ni sa važnošću istih! Međutim, dvije stvari koje odmah na početku trebamo reći jesu da večina motoričkih sposobnosti, odnosno, njihova razvijenost ovisi jedna od druge, kao i to da za pojam zdravog tijela nije moguće razvijati samo jednu motoričku sposobnost!

Ovaj članak ćemo, konkretno, posvetiti FLEKSIBILNOSTI, koja se i ne eksponira baš previše po fitness web stranicama, niti po časopisima, a od ogromne je važnosti za zdravlje vašeg tijela. Po završenom čitanju ovog teksta biti će Vam jasno zbog čega vas naši treneri u Fitness studiju Transform ”maltretiraju” sa vježbama istezanja na početku i na kraju treninga!

Fleksibilnost kao motorička sposobnost podrazumijeva sposobnost izvođenja pokreta velikom amplitudom, a kao mjera fleksibilnosti se može uzeti maksimalna amplituda (mogućnost) pokreta dijelova tijela u pojedinim zglobnim sistemima.

Na fleksibilnost utiču faktori kao što su:

– građa zgloba,

– otpor unutar samog zgloba,

– koštana struktura koja ograničava pokret,

– elastičnost mišićnog tkiva,

– elastičnost tetiva i ligamenata,

– elastičnost kože,

– sposobnost mišića da se kontrahuje i relaksira i na taj način doprinese većem opsegu pokreta,

– temperatura zgloba i povezanog tkiva

Postoje mnoge metode u treningu razvoja fleksibilnosti, međutim, o tome nećemo ovdje govoriti jer je to stvar koju treba poznavati vaš trener, a ne vi! Ono što vi trebate znati jeste to da je proces povećanja fleksibilnosti kontinuiran proces koji se treba svakodnevno sprovoditi i koji treba postepeno unaprijeđivati. Takođe, ono što vi kao vježbač rekretaivac ili vrhunski sportista trebate znati jesu posljedice koje se mogu desiti ukoliko vaša fleksibilnost nije na optimalnom nivou.  Samo skraćivanje mišića u treningu snage koji, recimo, sprovodite, a bez uključenih vježbi za povećanje (ili održavanje) fleksibilnosti, dovodi do onemogućivanja potpune funkcije mišića (deformitet u svakom slučaju), zgloba ili zglobnih veza, što sa sobom može lančanom reakcijom da napravi i daljnje probleme.

Konkretan primjer: Večina muškaraca svoj trening snage ne može zamisliti bez nezaobilaznog bendž press-a. Samim jačanjem grudnog mišića, a istovremeno neistezanjem, dolazi do ograničenih pokreta u ramenom pojasu. Tu nije kraj problemima, jer lančana reakcija nefleksibilnih grudnih mišića (koji mogu biti izuzetno jaki)  izaziva povlačenje oba ramena prema naprijed, a što za posljedicu izaziva iskrivljenje kičme u cervikalnom i(li) torakalnom dijelu i savijanje kompletnog skeleta prema naprijed. Ovo nije samo slučaj za vježbače koji koriste spomenutu vježbu u svom treningu, već je ovo jako čest slučaj i kod nevježbača koji dosta vremena provode u administrativnim poslovima (za kompjuterom), a što takođe dovodi do skraćenja grudnih mišića i pogrbljavanja u cervikalnom i(li) torakalnom dijelu kičme. Iz ovoga primjera se može zaključiti koliko su vježbe fleksibilnosti važne i za sportiste profesionalce, vježbače rekerativce, kao i za one koji i nisu baš trening tipovi!

Drugi primjer možemo vezati za žene vježbače koje dominantno rade na jačanju mišića zadnjice i nogu. Svaki rad na jačanju pomenutih mišića dovodi do toga da izuzetno jaki mišići donjeg dijela tijela skračuju amplitudu pokreta karlice , a što automatski dovodi do slabije mobilnosti kičkme. Kao rezultat toga se javlja deformitet na samom kičmenom stubu, nemogućnost rješavanja bola u donjem dijelu leđa… Dakle, praktično svaki trening u kojem vi radite na jačanju mišića može dovesti i do nekih nepoželjnih posljedica ukoliko ne radite na flekisbilnosti mišića, zglobova i zglobnih veza.

Kao zaključak na ovaj tekst možemo istači da je od velikog značaja imati treninge fleksibilnosti u svom programu treniranja (pilates, yoga) ili, ukoliko ste fitness tip, da svaki trening odvojite vrijeme za povećanje (ili održavanje) fleksibilnosti vaših mišića, zglobova i zglobnih veza.

Konkretno, u samom fitness treningu, preporučujemo istezanje mišića na početku treninga nakon zagrijavanja, kroz razgibavanje, i to dominantno one mišićne skupine i zglobove koji će biti zastupljeni u vašem glavnom dijelu treninga.  Takođe, istezanje na kraju treninga (10ak minuta) je obavezno, a pogotovo onih mišića koji su pretrpili največi stres tokom treninga. Istezanje  možete raditi i u toku treninga, u pauzama između serija ili vježbi koje izvodite.

Dobar i jak mišić je onaj koji može ispoljiti punu silu cijelom svojom amplitudom!

One thought on “Fleksibilnost i njena važnost u procesu treniranja i svakodnevnim aktivnostima

  • 10. Februara 2019. at 21:12
    Permalink

    Don't possibly test this tactic using poor hands and expected
    risky circumstances, simply use it with powerful
    arms.

    Reply

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *